Cilt: 9 Sayı: 16 , 30.06.2024

Yıl: 2024

Araştırma Makalesi

Araştırma Makalesi

3. Estremoz’un Seramik Figürleri

Teorik Makale

İnceleme Makalesi

Bülent Sezgin
Doç. Dr. Bülent SEZGİN BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ

Doç. Dr. Bülent Sezgin, 1976 yılında İzmir’de doğdu. İzmir Atatürk Lisesi’nden mezun olduktan sonra, Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi bölümünü ve İstanbul Kültür Üniversitesi Rejisörlük Yüksek Lisans programını bitirdi. “Avrupa’da Rejisörlük Kavramının Ortaya Çıkışı/Stanislavski ve Brecht Örnekleri Üzerinden Yönetmenlik Metodolojisinin İncelenmesi” adlı yüksek lisans tezini yazdı. 2009 yılında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü'nde doktora eğitimine başladı. 2014 yılında “Estetik Deneyim ve Öğrenme Olanağı Açısından Oyun-Drama-Tiyatro İlişkisi” adlı doktora tezini savunarak mezun oldu. Bülent Sezgin, tiyatro tarihi, dramaturji, eğitimde yaratıcı drama, oyun temelli öğrenme, metin analizi, reji, müfredat geliştirme, yazarlık, çeviri-araştırma, iletişim ve organizasyon gibi alanlarda faaliyet göstermekte ve Çocuk-Gençlik Tiyatrosu/Drama bölüm editörü olarak gönüllü destek vermektedir. Halen akademisyen, hizmet içi eğitim uzmanı ve eğitim danışmanlığı yapmaktadır.

2002 ve 2020 yılları arasında anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise seviyesindeki k-12 kurumlarında, eğitmenlik ve eğitim koordinatörlüğü yaparak öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik birçok konuda seminer ve atölye çalışmaları düzenlemiştir. Aynı zamanda ASSITEJ Türkiye Merkezi Yönetim Kurulu ve Çağdaş Drama Derneği üyesi, yaratıcı drama lideridir.

İletişim: bulentsezgin1976@gmail.com

Oyun Sosyolojisi, Uygulamalı Tiyatro, Oyunculuk-Reji, Tiyatro Kuramı, Çağdaş Tiyatro Çalışmaları, Eğitim, Yaratıcı Drama Eğitimi , Drama Yazarlığı, Oyun Kuramı/Olgusu
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Damla TONUK ODTÜ Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Tasarım Kültürü ve Toplumsal Bağlam, Tasarım Antropolojisi, Endüstriyel Ürün Tasarımı

Born in 1979 in Istanbul, Turkey, I completed my early education before earning a BA in Radio, Television, and Cinema from Istanbul University in 2002. Later, I pursued two MA degrees: one in Philosophy and Religious Studies in 2014, and the other in Radio, Television and Cinema in 2016. In 2022, I successfully defended my PhD at Selçuk University's Institute of Social Sciences, where my thesis focused on the interplay between form and reality in Andrey Tarkovsky's films. I now serve as an assistant professor at Giresun University's Tirebolu Faculty of Communication, engaging in scholarly research that explores the intricate relationship between cinema and philosophy.

İletişim Sosyolojisi, Sinema ve Estetik, Sinema Kuramları, Film Eleştirisi, Düşünce Tarihi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Engin ESEN hacettepe üniversitesi
Disiplinlerarası Sanat, Resim, Çevresel Sanat, Baskı Resim, Sanat ve Edebiyat
Default avatar
Doç. Engin ÜMER ORDU ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar, Resim, Görsel Kültür, Sanat Teorisi
Gökhan Gültekin
Doç. Dr. Gökhan GÜLTEKİN AKSARAY ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Film Yapım ve Yönetimi, Sinema Sosyolojisi, Sinema, Belgesel Film - Politik Sinema, Film Eleştirisi, Sinema Tarihi, Sinema ve Estetik, Sinema Kuramları
Görkem Kutluer
Doç. Dr. Görkem KUTLUER Giresun Üniversitesi
Çağdaş Sanat, Heykel, Estetik, Sanat Felsefesi, Sanat ve Edebiyat, Güzel Sanatlar, Sanat Tarihi, Plastik Sanatlar, Resim Tarihi, Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı
Default avatar
Doç. Dr. Gülçin Cankız ELİBOL HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ, İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI BÖLÜMÜ
Ergonomi Tasarımı, İç Mimarlık , Endüstriyel Ürün Tasarımı, Ahşap İşleme, Tasarım (Diğer), Tasarım Hukuku, Mühendislik, Tasarım Uygulaması ve Yöntemleri, İç Dekorasyon Tasarımı
Default avatar
Prof. Dr. Gürhan TOPÇU MERSİN ÜNİVERSİTESİ
İletişim Çalışmaları
Default avatar
Prof. Mehmet YILMAZ ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
Resim, Heykel, Video Sanatı
Melis Sucuoğlu Doğan
Dr. Öğr. Üyesi Melis SUCUOĞLU DOĞAN ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ, RESİM BÖLÜMÜ
Baskı Resim, Resim, Disiplinlerarası Sanat, Çevresel Sanat, Çağdaş Sanat
Default avatar
Prof. Dr. Neşe KAPLAN MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Film Eleştirisi, Sinema Kuramları, İletişim ve Medya Çalışmaları
Default avatar
Prof. Dr. Nilay ULUSOY BAHCESEHIR UNIVERSITY
Film Eleştirisi
Default avatar
Prof. Dr. Nimet KESER Çukurova Üniversitesi

Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nden lisans ve yüksek lisans, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü'nden doktora derecesine sahiptir. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. 

Baskı Resim, Resim, Disiplinlerarası Sanat
Pelin Şahin Tekinalp
Doç. Dr. Pelin ŞAHİN TEKİNALP Hacettepe Üniversitesi
Resim Tarihi, Güzel Sanatlar, Kültürel ve Doğal Miras
Resul Bağı
Doç. Dr. Resul BAĞI NIGDE OMER HALISDEMIR UNIVERSITY Web
Türk Halk Müziğinde Kompozisyon, Müzik, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Müzik Teorileri
Sanat ve Edebiyat
Default avatar
Doç. Seniha ÜNAY SELÇUK Düzce Üniversitesi, Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Resim, Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı, Disiplinlerarası Sanat, Çevresel Sanat, Plastik Sanatlar
Serdar Yılmaz
Prof. Dr. Serdar YILMAZ Balıkesir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Web

Serdar Yılmaz (İzmit, 1973) Marmara Üniversitesi, Resim Öğretmenliği Bölümü mezunudur, yüksek lisans ve doktora derecelerini de yine aynı bölümden almıştır. Serdar Yılmaz’ın pek çok ulusal ve uluslararası film festivallerinde gösterilmiş ve ödüller almış filmleri bulunmaktadır. Yılmaz pek çok uzun metrajlı sinema ve belgesel filmde yapım tasarımcısı ve sanat yönetmeni olarak çalışmış ve ödüller almıştır; Gölgesizler isimli filmle 2009 Altın Koza Film Festivali’nde “En İyi Sanat Yönetmeni Ödülü”, Cenneti Beklerken isimli filmle de 2007 Altın Koza Film Festivali ve 2007 Ankara Film Festivali’nden “En İyi Sanat Yönetmeni Ödülleri” ile dönmüştür. Su Birikintisi (2015) ve Kızarmış Tavuk (2013) isimli kısa filmleri aralarında Rotterdam Film Festivali (2013), Cannes Film Festivali (2012), Brooklyn Film Festivali (2016-2012) ve Oaxaca Film Festivali’nin de bulunduğu uluslararası film festivallerinde gösterilmiştir. Su Birikintisi, Brooklyn Film Festivali, Istanbul Uluslararası Kisa film Festivali (en iyi deneysel film ödülü-2016), Sacramento Film Festivali’nden (en iyi surreal film) ödülleri almıstır. Yılmaz, ilk uzun metrajlı sinema filmi projesi olan 3 Oda 1 Salon ile Saraybosna Film Festivali, Cinelink Proje ve Senaryo Geliştirme Platformu’nda ilk sekiz proje arasına seçilerek Avrupa’dan ortak yapımcı ve dağıtımcılarla buluşmuştur. Halen Balikesir Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.

Disiplinlerarası Sanat, Güzel Sanatlar, Sinema-TV Yapım ve Yönetimi
İletişim ve Medya Çalışmaları, Basın Çalışmaları, Radyo-Televizyon, Felsefe, Estetik, Sanat Felsefesi, İletişim Sosyolojisi, Sinema, Film Eleştirisi, Sinema ve Estetik
Default avatar
Prof. Dr. Simge PINARBAŞI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Çağdaş Sanat, Resim Tarihi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Süleyman DUYAR KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
Sinema Kuramları, Sinema-TV Yapım ve Yönetimi, Sinema Sosyolojisi, Sinema ve Estetik
Sıtkı Akarsu
Prof. Dr. Sıtkı AKARSU Kastamonu üniversitesi
music education
Sanat ve Edebiyat

Tuğba AYAS ÖNOL, 2004 yılında Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Felsefe bölümünden mezun oldu. Yüksek lisans derecesini “The Pure Possibility of Kant’s Aesthetics” başlıklı teziyle İ. D. Bilkent Üniversitesi’nden; doktora derecesini ise “The Kantian Theory of the Sublime and Humanist Politics” başlıklı tez çalışmasıyla yine İ. D. Bilkent Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık programından almıştır. Halen Sakarya Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Resim Bölümü’nde doçent doktor ünvanı ile görev yapmaktadır. “Estetik” ve “Sanat Felsefesi” adlı lisans; "Sanat ve Politik Ekoloji" ve "Çağdaş Sanat Felsefesi" adlı lisansüstü derslerini yürütmektedir. Akademik ilgi alanları arasında Kant, post-Kantçı felsefe, estetik, sanat felsefesi, teknoloji felsefesi ve siyaset felsefesi bulunur.

Siyaset Felsefesi, Felsefe, Estetik, Teknoloji Felsefesi, Modern Felsefe, Sanat Felsefesi
Tuğrul Emre Feyzoğlu
Prof. Dr. Tuğrul Emre FEYZOĞLU HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Tuğrul Emre FEYZOĞLU (Ankara, 1971)

1995 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’nden mezun oldu. 1998’de Hacettepe Üniversitesi’nde Yüksek Lisansını tamamlayarak Araştırma Görevlisi oldu. 2004 yılında Sanatta Yeterlik derecesi alan sanatçı, yurt içinde ve dışında çok sayıda karma ve yarışmalı sergiye, sempozyum ve çalıştaylara katıldı. Biri yurt dışında olmak üzere yedi kişisel sergi açtı. Halen Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’nde Profesör Öğretim Üyesi ve Seramik Bölümü Başkanı olarak çalışmalarını sürdüren sanatçının ödülleri arasında, 1999-2001-2008 yıllarında 60., 62. ve 69. Devlet Resim Heykel Sergisi Seramik Yarışması Başarı Ödülü, Sanat Kurumu Seramik Dalında "Yılın Sanatçısı" Ödülü yer almaktadır.
Seramik Tasarımı
Default avatar
Doç. Dr. Özkan ÇELİK MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
Yaratıcı Drama Eğitimi , Temel Eğitim
Şirin Koçak
Doç. Şirin KOÇAK Uşak Üniversitesi
Seramik Tasarımı, Plastik Sanatlar

Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi (e-ISSN: 2667-6818) Düzce Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi tarafından yılda iki kez yayınlanan (Aralık, Haziran) ulusal hakemli bir dergidir.

Elektronik olarak yayımlanan Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi sanat ve tasarım alanlarında yapılan özgün araştırma, inceleme ve değerlendirmeleri bir araya getirerek bu alanlardaki akademik tartışmalara ve bilgi birikimine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.


Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi sanat ve tasarımın bütün alanlarıyla ilgili teknik-uygulama temelli yaklaşımlara, yöntemlere, deneyimlere, kuramsal çalışmalara ve disiplinler arası incelemelere açıktır. Dergide sinema, sahne sanatları, müzik, mimarlık, tasarım, plastik sanatlar, sanat tarihi ve estetik alanlarından yazılar yayınlanmaktadır.

Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’nde Türkiye’deki sanat ve tasarım konularındaki araştırmalara, kuramsal tartışmalara ve akademik ortama katkıda bulunacağı düşünülen çeviri metinler de yayınlanmaktadır.

Derginin yayın dili “Türkçe”dir.

Dergimizin yazım kuralları için hazırlamış olduğumuz şablonda tüm gereklilikler belirtilmiştir. Çalışmanızı lütfen bu şablon üzerine uygun şekilde formatı değiştirmeden yerleştiriniz. İlgili şablona aşağıdan ve makale yüklerken gönderi dosyaları bölümünden ulaşabilirsiniz.

 TYKHE MAKALE ŞABLONU 

KİŞİSEL BİLGİLERİN SİLİNMESİNE DAİR YÖNERGE İÇİN bkz. http://tykhedergi.duzce.edu.tr/Dokumanlar/tykhedergi/DERGI/Kisisel%20Bilgi%20Silme%20Yonergesi.pdf

ETİK KURALLAR

Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi “Yayın Etiği”, “Araştırma Etiği” ve “Yasal/Özel İzin Belgesi Alınması” ile ilgili ulusal ve uluslararası etik kural ve ilkeleri benimsemektedir. Aşağıda belirtilen etik kurallar Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan yönergeler esas alınarak hazırlanmıştır. Yayın sürecine katılan bütün taraflar bu kurallara uymakla yükümlüdür.

YAYIN ETİĞİ

Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’ne gönderilen çalışmalarda değerlendirme ve yayın sürecine katılan editörler, yazarlar ve hakemler aşağıda her bir paydaş için ayrı başlıklar halinde belirtilen kuralları kabul etmiş olurlar.
Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’ne gönderilen makalelerin özgün olması ve bilime/sanata katkı sağlaması beklenmektedir. Dergide daha önce hiçbir yerde yayınlanmamış çalışmalara yer verilir.
Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’nde kör hakemlik uygulanır.
Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’ne gönderilen çalışmalar iki hakemin değerlendirmesine sunulur. Hakemlerden bir olumlu bir olumsuz görüş varsa üçüncü hakemin görüşüne başvurulur. Yayınlanma konusunda son karar dergi yayın kuruluna aittir.
Aynı sayı içinde, aynı yazarın tek yazar ismiyle birden fazla çalışması yayınlanamaz. Çok yazarlı makaleler ise aynı sayıda yer alabilir.

YAZARLARIN ETİK SORUMLULUKLARI

Çalışma yayınlanmak üzere aynı anda başka bir dergiye gönderilmiş olmamalıdır.
Makalenin yazarları eksiksiz ve doğru bir biçimde belirtilmelidir. Makalede ismi bulunan bütün yazarların çalışmaya doğrudan katkısı bulunmalıdır.
Yayınlanmamış bildiri, tez ya da sunumdan çıkartılmış çalışmalar açıkça belirtilmelidir. Yazarlar bazı bölümleri ya da tamamı daha önce yayınlanmış olan bir çalışmayı atıf yapmadan ayrı bir yayın olarak tekrar yayınlamaktan kaçınmalıdır.
Yazarlar yararlanılan kaynakları metin içinde ve kaynaklar bölümünde eksiksiz bir şekilde belirtmelidir.
Çalışmaların yayınlanabilmesi için yazarlar, hakem ve yayın kurulunun görüş ve önerilerini dikkate almalıdır. Yazarlar çalışmanın yayınlanması konusundaki son kararın dergi yayın kurulunda olduğunu kabul etmiş olurlar.
Yazarlar yayımlanmış makaleleriyle ilgili hata ya da hatalar fark ettiklerinde bilgi vermek, düzeltmek ya da geri çekmek amacıyla Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’yle iletişime geçmelidir.
Yazarlara herhangi bir şekilde telif ücreti ödenmez. Yayınlanmış yazıların bütün telif hakları dergiye ait olup, Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’nden izin alınmaksızın başka bir yerde yayınlanamaz, çoğaltılamaz.

EDİTÖR VE ALAN EDİTÖRLERİNİN ETİK SORUMLULUKLARI


Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi editörleri bilimsel niteliklerinden emin oldukları makaleler yayınlamaktan, kör hakemlik değerlendirme süreci ve etik ilkelerin uygulanmasını sağlamaktan sorumludur.
Editörler Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’ne gönderilen makalelerle ilgili bilgileri gizli tutmalıdır.
Editörler intihalle ilgili önlemler almada sorumludur.
Editörler makalelerin uygun nitelikli hakemler tarafından incelenmesini, değerlendirmelerin yansız ve bağımsız yapılmasını sağlamalıdır.
Editörler makalelerin yayınlanması konusunda karar verirken makalelerin özgünlüğünü, bilime/sanata katkısını, kullanılan araştırma yönteminin ve varılan sonuçların geçerliliğini, anlatımın açıklığını, derginin amaç ve kapsamına uygunluğunu temel alırlar.
Editörler hakemlerin değerlendirmelerini, hakaret ve aşağılayıcı ifadeler içermediği sürece, herhangi bir değişiklik yapmadan yazara iletmede sorumludur.
Editörler hakemlerin dergiye yaptığı katkıyı gerektiği şekilde belirtmelidirler.
Editörler yazarların hakemlerin olumsuz görüşlerine ilişkin itirazlarını incelemeli, söz konusu itirazın kanıtlı gerekçelere dayanıp dayanmadığını belirlemeli ve gerekli görülürse farklı hakem görüşüne başvurmalıdır.
Editörler Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’yle ilişkisi olan yazarlardan gelen makalelerin de yansız bir şekilde değerlendirilmesini sağlamalı ve bu konuda okurları bilgilendirmelidir.

HAKEMLERİN ETİK SORUMLULUKLARI

Hakemler değerlendirmeyi kabul ettikleri makaleyi süresi içinde değerlendirmelidirler.
Hakemler sadece uzmanlık alanlarıyla ilgili makaleleri değerlendirmeyi kabul etmelidir.
Hakemler makaleye ilişkin her türlü bilgiyi gizli tutmalıdır.
Hakemler makaleleri bilimsel nitelikleri açısından ve yansız bir şekilde değerlendirmelidir.
Hakemler makalenin başka bir yerde yayınlandığını veya başka bir yayınla ciddi bir benzerliği olduğunu tespit ettiklerinde durumu dergi editörlüğüne bildirmelidir.
Hakemler değerlendirmelerini akademik kurallara uygun ve yapıcı bir dille yapmalı, küçültücü ve onur kırıcı kişisel yorumlardan kaçınmalıdır.
Hakemler çıkar çatışması olduğunu düşündüklerinde yazıyı değerlendirmeyi kabul etmeyerek durumu Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi Yayın Kurulu’na bildirmelidir.
Hakemler makalenin yayınlanması konusunda son kararın dergi yayın kurulunun yetkisinde olduğunu kabul etmiş olurlar.

ARAŞTIRMA ETİĞİ

Araştırmacılar çalışmada yer alan verileri, bulguları ve değerlendirmeleri başka bir yerden aşırmamalı, uydurmamalı ya da çarpıtmamalıdır. Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’nde yayınlanan makalelerde kaynak gösterilmeden başkasına ait herhangi bir bilgi, bulgu ya da düşünce kullanılamaz.
Araştırmaya temel oluşturan veriler, kaynaklar ve bulgular yeniden incelenebilmek, değerlendirilebilmek ve kullanılabilmek üzere başka araştırmacıların erişimine açık olmalıdır. Paylaşılan bilgilerde gizlilik ilkesine uyulmalıdır.
Araştırmanın farklı aşamalarında etkin katkıda bulunmamış kişilerin isimleri yazarlar arasında yer alamaz. Yazarların sırası araştırmaya katkı düzeyine göre belirlenmelidir.
Makaleye konu olan çalışmalar herhangi bir kurum veya kuruluş tarafından desteklenmişse, bu kurum veya kuruluş makalede belirtilmelidir. Çalışmalarıyla ilgili taraf olabilecek kişisel ve finansal ilişkiler bildirilmelidir.
Araştırmada çatışma durumu varsa makalenin sonunda Çatışma Beyanı verilmelidir.
Makalelerde kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulmalıdır.
Yazarlar araştırmaları için gerekli etik kurul izinlerini almış olmalıdır.

YASAL/ÖZEL İZİN BELGESİ ALINMASI

Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, alınan etik kurul izniyle ilgili bilgiler (izni veren kurumun adı, hangi tarihte ve hangi sayı numarasıyla alındığı) yöntem bölümünde ve ayrıca makalenin ilk sayfasında açık olarak belirtilmelidir. Etik kurul izni gerektiren araştırmalar aşağıdaki gibidir:

Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırma,
İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dâhil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanıldığı araştırmalar,
İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar.

Ayrıca, makalelerde başkalarına ait ölçek, anket ya da fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve makalede belirtilmesi gerekmektedir.

YAZILARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

TYKHE`ye gönderilen yazılar, önce dergi ilkelerine ve yazım kurallarına uygunluk açısından incelenir. Uygun görülen yazılar, ilgili alan editörünce incelenir ve makale ilgili alandan iki hakeme gönderilir. Hakem değerlendirmeleri olumlu olan çalışmalar Yayın Kurulu tarafından onaylandığı takdirde yayın sırasına alınır ve yazarlara bilgi verilir.

TYKHE'ye gönderilen makaleler 01.04.2019 tarihinden itibaren Turnitin ve ithenticate programı kullanılarak intihal açısından taranmaktadır. Tarama sonucunda benzerlik oranı %15 ve üzerinde çıkan makaleler değerlendirme yapılmadan reddedilir. Editör ve yayın kurulunun sorun görmesi durumunda makaleler ayrıca iThenticate programı kullanılarak da taranır.

Yazım kurallarına uymadan gönderilen makaleler değerlendirmeye alınmaz.




Dergimiz yazarlardan herhangi bir ücret talep etmemektedir.

Baş Editör

Ayşe Nahide Yılmaz
Doç. Dr. Ayşe Nahide YILMAZ DÜZCE ÜNİVERSİTESİ

Ayşe Nahide Yılmaz, 2001 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden mezun oldu. Yüksek lisans (2006) ve doktora (2014) derecelerini Hacettepe Üniversitesi Sanat Tarihi Anabilim Dalı’ndan aldı. “1980’lerde Türkiye’de Sanat ve Siyaset İlişkisi” başlıklı doktora tezi, 1980 sonrası dönemde Türkiye’de sanat, siyaset ve kültürel dönüşüm arasındaki etkileşimleri incelemektedir.

Sanat dergilerinde ve akademik süreli yayınlarda makaleler ve çeviriler yayımlamış; çeşitli sergi katalogları için tanıtım metinleri kaleme almış; ulusal ve uluslararası kongre ve sempozyumlarda bildiriler sunmuştur. Türkçe yayımlanmış kitapları arasında 1980 Sonrası Türkiye’de Sanat ve Siyaset (2014), Sanat, Tarih ve Estetik (2020) ve Sanat ve Kavramlar (Mehmet Yılmaz ile birlikte, 2023) bulunmaktadır. Ayrıca Tykhe adlı akademik sanat dergisinin genel yayın yönetmenidir.

Akademik çalışmalarının yanı sıra sanatsal ve küratoryal üretim de gerçekleştirmiştir. Radyatör (2003) ve Sunum Korkusu (2006) adlı iki performans sergilemiş; 2006’da Mersin Üniversitesi’nde Dışına Taşan Estetik başlıklı sergiyi düzenlemiştir. 2007 yılında Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi sergisine –x adlı karşı sergiyle, 2008’de ise Suç ve Ceza adlı happening ile katılmış; ayrıca çeşitli karma sergilere yerleştirmeleriyle iştirak etmiştir.

2003–2006 yılları arasında Mersin Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde Estetik dersleri vermiş, 2007–2015 yılları arasında Gazi Üniversitesi’nin Güzel Sanatlar Fakültesi ve Mimarlık Fakültesi’nde araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. Halen Düzce Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi'nde doçent olarak görev yapmakta ve Sanat Kavramlarına Giriş, Sanat Tarihi, Sanat Felsefesi, Sanat Sosyolojisi, Sanatta Modernizm ve Postmodernizm, Çağdaş Türk Sanatı gibi teorik dersler yürütmektedir.

Yılmaz, AICA (Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği) ve SanArt Estetik ve Sanat Kuramı Derneği üyesidir.

Sanat ve Kültür Politikası, Görsel Kültür, Sanat Eleştirmenliği, Sanat Tarihi, Sanat Teorisi, Çağdaş Sanat

Baş Editör Yardımcıları

Özkan Işık
Dr. Arş. Gör. Özkan IŞIK DÜZCE ÜNİVERSİTESİ, SANAT VE TASARIM FAKÜLTESİ
Güzel Sanatlar, Resim
Rana Antepli
Arş. Gör. Rana ANTEPLİ DÜZCE ÜNİVERSİTESİ
Sinema, Film Eleştirisi, Sinema Kuramları

Editör Kurulu

Kurtuluş Özgen
Doç. Dr. Kurtuluş ÖZGEN ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ

Kurtuluş Özgen directed-produced several non-fiction films and cultural projects. His films have been screened in more than 70 film festivals and have won 18 awards. His photography and video works have been selected for several art exhibitions. Özgen received his bachelor’s degree in Cinema, his graduate degree in Painting (2012) and Phd in Art in New Media (2017). He also studied contemporary art history, video art and continues to study as a doctoral candidate in cultural anthropology programme. His academic focus is on documentary film studies, film-philosophy, cinematography, ethnographic cinema, video art and new media. He continues to be an associate professor at AHBV University Fine Arts Faculty, Department of Photography and Video.

Belgesel Film - Politik Sinema
Default avatar
Prof. Dr. Özkan ERTÜRK DÜZCE ÜNİVERSİTESİ
İletişim Çalışmaları
Görkem Kutluer
Doç. Dr. Görkem KUTLUER Giresun Üniversitesi
Çağdaş Sanat, Heykel, Estetik, Sanat Felsefesi, Sanat ve Edebiyat, Güzel Sanatlar, Sanat Tarihi, Plastik Sanatlar, Resim Tarihi, Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı
Haluk Yücel
Prof. Haluk YÜCEL Düzce Üniversitesi
Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Burhan Yılmaz
Prof. Dr. Burhan YILMAZ DÜZCE ÜNİVERSİTESİ

2005 yılında Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Resim Öğretmenliği Bölümünden mezun oldu. 2009 yılında (Erasmus Programı) Fransa’da Lille şehrinde Tourcoing Ecole Regionale Superiore d’Expression de Plastique’ de (ERSEP) dersler aldı. 2010 yılında Mersin Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Programından mezun oldu. 2014 yılında Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Sanatta Yeterlilik Programından mezun oldu. Halen Düzce Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Resim Bölümünde çalışmaktadır. Yurt içi ve yurtdışında çeşitli karma sergi, festival, workshop ve sempozyumlara eserleriyle katılmıştır. Katıldığı bazı sergiler aşağıdadır.

2025:  Uluslararası 6. Gaia Sanat Bienali, Vila Nova de Gaia, Portekiz. 

2024: 2. Bienal de Art Contemporanea Tres os Montes, Linha d’Agua, Portekiz

2024: 23. Cerveira Bienali, Vila nova de Cerveira, Portekiz

2024: 2. Kommagene Bienali, Kahta Kalesi, Adıyaman

2024: Dissensus II, Açık Çağrı Seçkisi, Gri Alan Sanat, Ayvalık, Balıkesir
2024: “Sessizlik Haritaları” Kişisel Sergi, Türkan Saylan Kültür Merkezi Maltepe Galerisi, Maltepe, İstanbul
2023: “The Power of the object” Cerveira Bienal Müzesi, Cerveira, Portekiz
2023: “Bildiğimiz dünya geride kaldı” Grup Sergisi, Navart Sanat Galerisi, Van
2023: “Sessizlik” Kişisel Sergi, Merqez Art Space, Bodrum, Muğla
2023: “Bahar seçkisi II” Gri Alan Galeri, Ayvalık, Balıkesir
2023: “Bizim Büyük Varoluşumuz” Grup Sergisi, Büyükdere35 Galeri, Beyoğlu İstanbul
2022: “Karşılaşma İlk” Grup Sergisi, Ergin Karlıbel Sanat Galerisi, Ordu
2022: Suye Dosta (Dosta doğru) Grup Sergisi, Tebriz Güzel Sanatlar Üniversitesi, Tebriz, İran
2021: Cerveira Bienal Müzesi Koleksiyon sergisi, Cerveira Bienal Müzesi, Cerveira, Portekiz
2021: “Ekran Görüntüsü”, Grup Sergisi, Düzce Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Online Sergisi
2020: “Without Borders” Art Competition, World University of Design, New Delhi, India
2020: 7. Duyu: Gölge, Düzce Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Online Sergisi
2019: S. Karcıoğlu Art Workshop, İzmir
2018: Osten Biennial of Drawing, Üsküp, Makedonya
2018: 20. International Cerveira Art Biennial, Cerveira, Portugal
2017: Istanbul Rotary Sanat Yarışması, Katalog, İstanbul
2016: Oart Sanat Yarışması Sergisi, Odeabank Sanat Galerisi, İstanbul
2016: Don Kişot’un İzleri, Uluslararası Karma Sergi, Çağdaş Sanatlar Merkezi, Ankara
2015. ODTÜ 16. Uluslararası Sanat Festivali, “İkinci Doğa” Sergisi, KKM. Sergi Salonu, Ankara.
2014: “Mash Up” Karma Sergi, Islip Art Museum, New York, USA.
2014: 15. Doğu Batı Sanatçıları Sempozyumu, Carei, Romanya
2014: 8. Biennial of Miniature Art, Czecstechowa, Polonya
2013- International Group Exhibition, Briarcliff College Art Gallery, New York, USA
2013- “Shanti Ra Sadhbhav” International Group Exhibition, Nepal Art Council, Kathmandu, Nepal.

Disiplinlerarası Sanat, Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı, Resim
Zaliha İnci Karabacak
Prof. Dr. Zaliha İnci KARABACAK TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ
Görsel İletişim Tasarımı (Diğer), Reklam
İletişim Çalışmaları
Deniz Cemal Koşar
Doç. Dr. Deniz Cemal KOŞAR MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar Destekli Tasarım, Sanal Gerçeklik, Sanat Felsefesi, Dijital Oyun Tasarımı, Disiplinlerarası Sanat, Heykel
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Burçin BAŞYAZICI YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

Lisans ve Yüksek Lisans eğitimini Yeditepe Üniversitesi Mimarlık Bölümünde (%100 burslu) tamamlamış olup, Doktorasını İstanbul Teknik Üniversitesi Mimari Tasarım Anabilim Dalında tamamlamıştır. Post-Doc çalışmasını 2020 yılında Politecnico di Milano, Architecture and Urbanism programı altındaki TAU-Lab (Transnational Urbanism) araştırma enstitüsünde tamamlamış olup, halen Yeditepe Üniversitesi Mimarlık Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Araştırma alanları, mimarlık teorisi ve eleştirisi ile mekanın ekonomi-politiği üzerine yoğunlaşmıştır.

Mimari Tarih, Teori ve Eleştiri, Mimari Tasarım
Default avatar
Doç. Dr. Burcu GÜNAY DÜZCE ÜNİVERSİTESİ
Disiplinlerarası Sanat, Resim, Resim Tarihi, Çağdaş Sanat
Default avatar
Prof. Dr. Hayri ESMER ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Sanat ve Edebiyat, Resim
Default avatar
Doç. Dr. Firat ARAPOGLU ALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ Web

Fırat Arapoğlu sanat tarihçisi, eleştirmen ve bağımsız küratör olarak İstanbul’da yaşamakta ve Altınbaş Üniversitesi’nde Ortak Dersler Bölümü’nde Doç. Dr. olarak çalışmaktadır. Türkiye ve yurtdışında birçok serginin küratörlüğünü yapmıştır. Yakın tarihli projeleri arasında Kesişmeler, Grup Sergisi (2025, Vision Art Platform, İstanbul), Anita Taylor, Moonraker Solo sergi (2024, Vision Art Platform, İstanbul), Bir Varış Bir Yokuş, Ahmet Rüstem & Hakan Sorar solo sergi (2024, Vision Art Platform, İstanbul), Bir Rüya Açılır, Aida Mahmudova solo sergi (2024, Vision Art Platform, İstanbul), Fire, Albena Baeva solo sergi (2024, Collect Gallery, İstanbul), Çoklu Perspektifte, Grup Sergisi (2022-2023, YARAT, Bakü) Diğer Kentsel Düzen(ler), Sophia Grancharova solo sergi (2022, the ICA, Sofya), Kazı İzleri, Uluslararası Gezici Sergi (2022, İstanbul, Dundee, Barcelona), 6. Uluslararası İstanbul Çocuk ve Gençlik Bienali (2022, İstanbul), “Unutulmayan Gelecek”, Krassimir Terziev solo sergi (2019, Versus Art Projects, İstanbul) sayılabilir. 3. Çanakkale Bienali, 3. ve 4. Uluslararası Mardin Bienalleri ve 1. Akdeniz Çağdaş Sanat Bienali’nin eş-küratörlüğünü yapmıştır. Türkiye’de ve yurtdışında katkıda bulunduğu sanat dergileri arasında Sanat Dünyamız, Genç Sanat, Art-İst Modern & Actual, ICE, ARTAM, Art Unlimited, Eleştirel Kültür, RH+, İstanbul Art News, Artdog İstanbul, Varlık ve Flash Art sayılabilir. Sanat ve sanat eğitimi üzerine makaleler yazmış, ulusal ve uluslararası sempozyumlarda bildiriler sunmuş ve kitap bölümleri kaleme almıştır. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Moda Sahnesi, Atölye Maçka, Narmanlı Sanat, Nazım Hikmet Kültür Merkezi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde konuşmalar ve atölyeler gerçekleştirmiştir. Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği üyesidir.

Disiplinlerarası Sanat, Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı, Sanat Tarihi
Şebnem Sözer Özdemir
Dr. Öğr. Üyesi Şebnem SÖZER ÖZDEMİR DÜZCE ÜNİVERSİTESİ SANAT, TASARIM VE MİMARLIK FAKÜLTESİ SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ
Çağdaş Tiyatro Çalışmaları, Performans Sanatları, Halk Dansları, Oyun Kuramı/Olgusu, Oyunculuk-Reji, Tiyatro Kuramı, Uygulamalı Tiyatro, Somut Olmayan Kültürel Miras
Solmaz Bunulday
Prof. Dr. Solmaz BUNULDAY CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITY
Sanat ve Kültür Politikası, Sanat Sosyolojisi, Çağdaş Sanat

Born in 1979 in Istanbul, Turkey, I completed my early education before earning a BA in Radio, Television, and Cinema from Istanbul University in 2002. Later, I pursued two MA degrees: one in Philosophy and Religious Studies in 2014, and the other in Radio, Television and Cinema in 2016. In 2022, I successfully defended my PhD at Selçuk University's Institute of Social Sciences, where my thesis focused on the interplay between form and reality in Andrey Tarkovsky's films. I now serve as an assistant professor at Giresun University's Tirebolu Faculty of Communication, engaging in scholarly research that explores the intricate relationship between cinema and philosophy.

İletişim Sosyolojisi, Sinema ve Estetik, Sinema Kuramları, Film Eleştirisi, Düşünce Tarihi

Alan Editörleri Kurulu

Default avatar
Doç. Evren SELÇUK DÜZCE ÜNİVERSİTESİ
Disiplinlerarası Sanat, Heykel, Resim
Açelya B. Gönüllü
Prof. Dr. Açelya B. GÖNÜLLÜ DÜZCE ÜNİVERSİTESİ

Rektör Danışmanı ve Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı olarak görev yapmaktadır. Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümü mezunudur. İlk lisans derecesini Anadolu Üniversitesi GSF Çizgi Film-Animasyon anasanat dalı programında, ikinci lisans derecesini ise Kamu Yönetimi anabilim dalında aldı. İlk Yüksek Lisans (Resim ASD) ve Sanatta Yeterlik/Dr tezini (Grafik Tasarımı ASD) Prof. Dr. Nazan ERKMEN danışmanlığında hazırladı. İkinci Yüksek Lisansını Yönetim ve Organizasyon Programında Prof. Dr. Mesut KURULGAN danışmanlığındaki projesi ile tamamladı. Çizer olarak her iki adı ("Açelya B. Gönüllü" ve "Betül Gönüllü") ile 2004 yılından bu yana çocuk-yetişkin kitaplarında ve dergilerde (Alfa, Bu, Doğan Egmont, Erdem, Everest, Evrensel, Morpa, Koç Üniversitesi Yayınları, vd.) illüstrasyonları yayınlandı. Recaizade Mahmut Ekrem'in "ARABA SEVDASI" adlı edebiyat eserini, 2010 yılında Everest yayınları için çizgi roman senaryosu olarak yazıp çizdi. 2014 yılında, TUDEM EDEBİYAT ÖDÜLLERİ kapsamında ülkemizde ilk kez gerçekleştirilen "Kitap Tanıtım Filmi (booktrailer) Yarışması"nda, Chris Priestley'in yazdığı "Montague Amca'nın Dehşet Hikayeleri" adlı kitabı için yaptığı animasyon film ile birincilik ödülü kazandı. 2015 yılından bugüne illüstrasyon ve poster çalışmalarından oluşan kişisel sergiler açarak çok sayıda karma sergiye katıldı. Şirketler, vakıflar ve üniversiteler için logo ve kurumsal kimlik tasarımları yaptı. Düzce Üniversitesi’nin logosunu ise 2022 yılında yeniden tasarlayarak üniversite "Kurumsal Kimlik Kılavuzu"nu hazırladı. 2024 yılında ise Düzce Üniversitesi web sayfasının tasarımını gerçekleştirdi. 2016 yılında Düzce Üniversitesi’nde öğretim üyesi olarak göreve başladı. 2018 yılında ÜAK’tan "Tasarım" bilim alanında Doçentlik unvanı, 2024 yılında ise Profesörlük ünvanı aldı. Halen illüstratör ve tasarımcı olarak İstanbul'da çeşitli yayınevi ve kurumlarda aktif olarak çalışmalarını sürdürmekte, çalışmaları çeşitli kurumlarda yer alıp, dergi ve kitaplarda yayınlanmaktadır.

Görsel İletişimde Bilgisayar Destekli Tasarım, Grafik Tasarımı, İllüstrasyon
Duygu Gökce
Doç. Duygu GÖKCE DUZCE UNIVERSITY

Gazi Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nü 2009 yılında derece ile bitirdi. Lisansüstü eğitimine İngiltere’de University College London (UCL), University of Bath ve University of Liverpool’ da devam etti. Tarihi Yapı Koruma ve Restorasyon alanında yüksek lisansını (2012) ve Mimarlık alanında da doktorasını (2017) tamamladı. Doktora süresince University of Liverpool’da araştırma&öğretim görevlisi olarak hem Mimarlık hem de Kentsel Planlama ve Tasarım Bölümü lisans ve yüksek lisans öğrencilerine Mimari ve Kentsel Tasarım Stüdyosu, Kentsel Tasarım ve Mekâna Giriş, Mimari Araştırma Teknikleri ve Strüktür ve Malzeme dersleri verdi. Doktora sonrası araştırmalarına yine aynı üniversitenin 1 yıllık araştırma geliştirme teşvik bursunu kazanarak misafir araştırmacı olarak devam etti. 2018 yılı itibariyle akademik kariyerine Türkiye’de Düzce Üniversitesi Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü’nde devam etmektedir. Uzmanlık alanı tipo-morfoloji olup başlıca ilgi alanları kentsel koruma problemleri, mimari ve kentsel tasarım, konut tipo-morfolojisi, tipolojik süreç (typological process), insan ve yapılı çevre ilişkileri, çevre psikolojisi ve mekân algısıdır. Mevcut çalışmaları tipolojik sürecin ampirik olarak tanımlanması ve mekân algısının bu süreçte değişiminin izlenebilmesi için geliştirdiği metodolojik yaklaşım üzerinden yeni konut tasarım ilkelerinin sosyokültürel sürdürülebilirlik doğrultusunda geliştirmesi üzerine devam etmektedir.  2021-2022'de kazandığı Fulbright Doktora sonrası bursu ile Amerika bağlamına State University of New York at Buffalo'da post doktorasını tamamlamış olup, çalışmalarına Düzce Üniversite'sinde devam etmektedir.

Kent Morfolojisi, Mimari Miras ve Koruma, Mimari Tasarım, Tasarım Tarihi, Teorisi ve Eleştiri
Çağdaş Tiyatro Çalışmaları
Sinema Sosyolojisi, Film Eleştirisi, Sinema Kuramları, Türk Sineması, Sinema (Diğer)
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi

Zehra Seda Boztunalı, 1988 yılında Burdur’da doğdu. Isparta Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümü’nden 2007’de, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nden 2011 yılında mezun olmuştur. Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü’nden 2014 yılında Yüksek Lisans derecesini, 2023 yılında ise “Günümüz Sanatında Değişen Yüzey Algısı ve Nesne-Mekân İlişkisi” başlıklı tezi ile Sanatta Yeterlik derecesini almıştır. Güzel Şeyler Derneği’nin görsel sanatlar ekibinde yer alan Boztunalı, Düzce’de yaşamakta ve çalışmaktadır. Üretimlerinde resim, çizim ve mekâna-özgü (site-specific) yerleştirme gibi birden fazla alanda, çocukluk döneminde yaşadığı kayıptan hareketle hafıza, ölüm, yas, sağaltım ve otobiyografi kavramları üzerine yoğunlaşmaktadır. 2023 yılında “Beton, Ot ve Diğerleri” başlıklı projesi ile CultureCIVIC Sanatsal Üretim Destek Fonu almaya hak kazanan Boztunalı projesinde II. Dünya Savaşı döneminde Türkiye’nin çeşitli stratejik noktalarına inşa edilmiş ancak hiç kullanılmamış korugan isimli betonarme yapılardan yola çıkmaktadır. Koruganların savunma ve savaş işlevlerini yitirmesiyle doğayla bir araya geldiği bir dönüşüm hikayesini açığa çıkarmaya niyetlenen Boztunalı üretimlerinde nesli tehlike altında olan türleri, doğal ve yapay olan arasındaki sınırları araştırmakta; doğa, yuva, hafıza ve ekoloji kavramları üzerine düşünmektedir.

SOLO SERGİLER
2024 Beton, Ot ve Diğerleri, Düzce Üniversitesi, Müfide Kadri Sanat Galerisi, Düzce
2017 Arka Bahçemdekiler, Kültürevi Sergi Salonu, Kaş / Antalya
2015 Sinerji, Tarık Akıltopu Sanat Galerisi, Mimarlar Odası, Antalya

ÖDÜL
2022 Genç Sanat: 8. Güncel Sanat Proje Yarışması Mansiyon Ödülü, CSO Ada Ankara

ULUSAL VE ULUSLARARASI SEÇİLMİŞ KARMA SERGİLER
2024 Bas No.2 Açık Çağrı Sergisi, Belm Art Space, Ankara
2024 ArtContact 4. Uluslararası Çağdaş Sanat Fuarı, İstanbul
2024 Genç Buluşmalar, Taksim Sanat, İstanbul
2023 Restrospect: Decommissioned Works, Çevrimiçi Sergi, Lodger Galeri, Kansas
2022 Back of an Envelope, Çevrimiçi Sergi, Blue Monkey Network, Edgeland Modern, East Sussex, İngiltere
2022 Art Matters 5- Open Call Competition, Mansiyon, Biesenbach Galeri, Köln, Almanya
2022 Light of Day: Rejects Reconsidered, Çevrimiçi Sergi, Lodger Galeri, Kansas
2021 lump it An online open call, Wysing Broadcasts / Wysing Arts Centre, South Cambridge, İngiltere
2017 Akademix Sergisi, Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği Galeri, İstanbul
2016 Türk Eczacıları Birliği 60. Yıl Resim Yarışması, Sergileme, Hilton Bomonti Otel ve Konferans Merkezi, İstanbul
2016 Nuri İyem Resim Ödülü, Sergileme, Evin Sanat Galerisi, İstanbul
2016 Karşılaşmalar, Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden Yapıtlar, Pera Müzesi, İstanbul
2016 35. Turgut Pura Vakfı Resim Yarışması, Sergileme, Devlet Resim Heykel Müzesi Turgut Pura Sergi Salonu, İzmir
2016 Genç Sanat: 2. Güncel Sanat Proje Yarışması, Sergileme, Cer Modern Sanatlar Merkezi, Ankara

PROGRAM VE PROJE
2024 Eşikte Birlikte II: Sanatçılar, Küratörler, CultureCIVIC- Kapasite Geliştirme Programı, Nesin Sanat Köyü, İzmir
2023 Beton, Ot ve Diğerleri, CultureCIVIC: Kültür Sanat Destek Programı, Sanatsal Üretim Fonu

JÜRİLİKLER
2024 4. Geleneksel 20 Mayıs Dünya Arı Günü Ödüllü Resim Yarışması “Arı Varsa Hayat Var”, Düzce
2022 2. Geleneksel 20 Mayıs Dünya Arı Günü Ödüllü Resim Yarışması “Arı Varsa Hayat Var”, Düzce

Disiplinlerarası Sanat, Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı, Resim, Resim Tarihi, Sanat Tarihi, Çağdaş Sanat

34827348253482834829